Α' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Α' Τάξη Ερευνητικές Εργασίες

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΣΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ PROJECT

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Α1

Ζαβιτσάνου Γεωργία

ΠΕ02

Τα παιδία παίζει

Α και Γ

Α2

Καρούνη Ελένη

ΠΕ06

Οι νέοι,ο αθλητισμός και οι ουσίες.

Α και Γ

Α3

Λούππη Βαρβάρα

ΠΕ06

Εθισμός.

Α

Α4

Μοτσοβολέα Ευαγγελία

ΠΕ10

Πρόσφυγες,χθές και σήμερα.

Α

Α5

Χατζηγιατρουδάκη Ειρήνη ΠΕ20

Εθισμός στο Διαδίκτυο

Α και Β

 

Β' Τάξη Ερευνητικές Εργασίες

 

       

B1

Κόκλα Καλλιρρόη

ΠΕ02

Hobby

A και Γ

B2

Κατσαφάδος Ευάγγελος ΠΕ10

Γνωρίζοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου

Α και Γ

B3

Μοτσοβολέα Ευαγγελία ΠΕ10

Πρόσφυγες,χθές και σήμερα

Α

B4

Χαλκέα Ελένη

ΠΕ02

Μουσικά είδη και μελοποιημένη ποίση

Α και Γ

B5

Κουραμπής Νίκος

ΠΕ01

Εγώ ρατσιστής;;;;

Α

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

Περιλήψεις project Α΄ τάξης

Α1.   Τα παιδία παίζει.

Μελέτη όλων των ειδών παιχνιδιών από την αρχαιότητα έως σήμερα . Κατάδειξη αφ΄ενός μεν της θετικής συμβολής του παιχνιδιού στην ανάπτυξη του ανθρώπου από σωματική,πνευματική και ψυχοκοινωνική σκοπιά,αφ΄ετέρου δε των αρνητικών συνεπειών των τυχερών ,των ηλεκτρονικών κ.λ.π. παιχνιδιών τα οποία οδηγούν σε εθισμό.

Α2. Οι νέοι,ο αθλητισμός και οι ουσίες.

Μελέτη όλων των μορφών αθλητισμού από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας. Τα οφέλη και οι κίνδυνοι που εμπεριέχονται στο κυνήγι του πρωταθλητισμού.

Α3. Εθισμός.

Ποια είναι τα είδη των εθισμών και πως οδηγούμεθα σε αυτούς; Πως μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε και να τους ξεπεράσουμε ; Ποια είναι η λειτουργία του κοινωνικού περίγυρου σε όλη την διαδικασία;

Α4. Πρόσφυγες χθές και σήμερα.

Τα ιστορικά γεγονότα του ξεριζωμού των Ελλήνων από Μικρά Ασία και Πόντο.Συσχέτιση του προσφυγικού ζητήματος του 1922 με το επίκαιρο προσφυγικό κύμα από την Συρία και αλλού. Ομοιότητες και διαφορές. Αναζήτηση τρόπων έκφρασης αλληλεγγύης προς τους σημερινούς πρόσφυγες και ανθρωπιστικής δράσης για την αντιμετώπιση των αναγκών τους .

Α5.Εθισμός στο διαδίκτυο.

Καταγραφή των μορφών εθισμού στο διαδίκτυο. Προσδιορισμός των αιτιών του φαινομένου, των συμπτωμάτων και των επιπτώσεων στο άτομο .Αναζήτηση τρόπων απεξάρτησης και αντιμετώπισης των βλαβών που προκαλούνται στο εξαρτημένο πρόσωπο αλλά και στο περιβάλλον του.

 

Περιλήψεις project B΄ τάξης

B1.     Hobby.

Θα καταδειχθεί η αξία της δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και η θετική συνεισφορά των hobbies(συνηθειών ) στην σωματική, πνευματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου.Η σωματική ευεξία ,η πνευματική καλλιέργεια και η ψυχική ανάταση είναι αποτελέσματα της δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και συμβάλλουν στην γενικότερη διαμόρφωση των στοιχείων της προσωπικότητας.

Β2.Γνωρίζοντας τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου.

Οι μαθητές θα αναζητήσουν και θα γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων κρατών του κόσμου (Ευρωπαϊκών και μη ),θα τα συγκρίνουν με το αντίστοιχο Ελληνικό και θα προσδιορίσουν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όλων. Θα αναζητήσουν επίσης ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους και θα κάνουν κριτική αποτίμηση αυτών.

Β3. Πρόσφυγες ,χθές και σήμερα.

Τα ιστορικά γεγονότα του ξεριζωμού των Ελλήνων από Μικρά Ασία και Πόντο. Συσχέτιση του προσφυγικού ζητήματος του 1922 με το σημερινό προσφυγικό κύμα από την Συρία και αλλού. Ομοιότητες και διαφορές. Αναζήτηση τρόπων έκφρασης αλληλεγγύης προς τους σημερινούς πρόσφυγες και ανθρωπιστικής δράσης για την αντιμετώπιση των αναγκών τους .

Β4. Μουσικά είδη και μελοποιημένη ποίηση ..

Ποιά μεγάλα ορόσημα της Ιστορίας μας συνδέθηκαν και με μελοποιημένη ποίηση και με ποιών ποιητών μας τα ποιήματα ντύθηκαν τα τραγούδια . Τα είδη της μουσικής όπου χρησιμοποιήθηκε μελοποιημένη ποίηση και η εποχή που τα γέννησε . Ποιες είναι οι μουσικές προτιμήσεις των νέων της εποχής μας και πόσο είναι παρούσα η ποίηση του σήμερα μέσα σε αυτά.

Β5. Εγώ ρατσιστής;;;;.

Η ανάλυση του ρατσιστικού φαινομένου από ιστορική,κοινωνιολογική ,ψυχολογική και θεολογική σκοπιά ώστε να μπορεί να αναγνωρίζεται μέσα στην καθημερινότητα και να αντιμετωπίζεται ή να αποκρούεται κατάλληλα.

 

Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Ερευνητικές εργασίες Α' Τάξη

 

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΣΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ PROJECT

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΠΕΔΙΟ

Α1

Ζαβιτσάνου Γεωργία

ΠΕ02

Θεοί και ήρωες.

Α και Γ

Α2

Καρούνη Ελένη

ΠΕ06

Η αλήθεια που κρύβεται πίσω από μύθους και θρύλους.

Α και Γ

Α3

Λούππη Βαρβάρα

ΠΕ06

Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα του σήμερα.

Α

Α4

Μοτσοβολέα Ευαγγελία

ΠΕ10

Πρόσφυγες,χθές και σήμερα.

(επέκταση με νέα ερωτήματα)

Α

Α5

Χατζηγιατρουδάκη Ειρήνη ΠΕ20

Κατηγορίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών και η επίδραση τους στα παιδιά.

Α και Β

 

Ερευνητικές εργασίες Β' Τάξη 

 

       

B1

Κόκλα Καλλιρρόη

ΠΕ02

Hobby

(επέκταση με νέα ερωτήματα)

A και Γ

B2

Κατσαφάδος Ευάγγελος ΠΕ10

Περιπλάνηση στην «Ουτοπία»

Α και Γ

B3

Μοτσοβολέα Ευαγγελία ΠΕ10

Πρόσφυγες,χθές και σήμερα

(επέκταση με νέα ερωτήματα)

Α

B4

Χαλκέα Ελένη

ΠΕ02

Εθισμός και εξάρτηση στην εφηβεία.

Α

B5

Κουραμπής Νίκος

ΠΕ01

Εγώ ρατσιστής;;;;

(επέκταση σε νέα ερωτήματα )

Α

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

Περιλήψεις project Α΄ τάξης

Α1.   Θεοί και ήρωες.

Σκοπός της έρευνας είναι η αναζήτηση πληροφοριών και η σφαιρική μελέτη της έννοιας του ηρωισμού ξεκινώντας από τους θεούς και τους ήρωες της ελληνικής μυθολογίας και φτάνοντας σε υπαρκτά πρόσωπα του χτες και του σήμερα αλλά και στους δημοφιλείς υπερήρωες των κόμιξ.

Α2. Η αλήθεια που κρύβεται πίσω από μύθους και θρύλους.

Σκοπός της έρευνας είναι να αναπτυχθεί η δημιουργική φαντασία και η κριτική ικανότητα των μαθητών μέσα από την παρουσίαση, την ανάλυση και την προσωπική τοποθέτηση του καθενός απέναντι σε θρύλους, μύθους και παραδόσεις της γραπτής ή προφορικής κουλτούρας του λαού μας και άλλων λαών.

Α3. Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα του σήμερα.

Ποιοι είναι οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν από την αθρόα προσέλευση προσφύγων (αλλά και μεταναστών) ;Με ποιους τρόπους μπορεί ένας πολίτης να αναλάβει ενεργό δράση και να δείξει αλληλεγγύη στους πρόσφυγες ;Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση του προσφυγικού ζητήματος στις μέρες μας.

Α4. Πρόσφυγες χθές και σήμερα.

Τα ιστορικά γεγονότα του ξεριζωμού των Ελλήνων από Μικρά Ασία και Πόντο.Συσχέτιση του προσφυγικού ζητήματος του 1922 με το επίκαιρο προσφυγικό κύμα από την Συρία και αλλού. Ομοιότητες και διαφορές. Αναζήτηση τρόπων έκφρασης αλληλεγγύης προς τους σημερινούς πρόσφυγες και ανθρωπιστικής δράσης για την αντιμετώπιση των αναγκών τους .

Α5.Κατηγορίες ηλεκτρονικών παιχνιδιών και η επίδραση τους στα παιδιά.

Σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή των κατηγοριών ηλεκτρονικών παιχνιδιών καθώς και ο προσδιορισμός των ωφελειών αλλά και των αρνητικών επιπτώσεων της χρήσης τους.Επίσης,σκοπός της έρευνας είναι η εύρεση τρόπων αντιμετώπισης των κινδύνων που κρύβονται στην χρήση, στην κατάχρηση και στον εθισμό των ατόμων (νεαρών ή μη ) σε αυτά.

 

Περιλήψεις project B΄ τάξης

B1.     Hobby.

Θα καταδειχθεί η αξία της δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και η θετική συνεισφορά των hobbies(συνηθειών ) στην σωματική, πνευματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου.Η σωματική ευεξία ,η πνευματική καλλιέργεια και η ψυχική ανάταση είναι αποτελέσματα της δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και συμβάλλουν στην γενικότερη διαμόρφωση των στοιχείων της προσωπικότητας.

Β2.Περιπλάνηση στην «Ουτοπία»

Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας είναι αρχικά, το να έρθουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σε επαφή με κάποια από τα πιο κλασικά κείμενα του κοινωνικού και πολιτικού στοχασμού (ελληνικά και ξένα), να προβληματιστούν πάνω σε έννοιες όπως Ουτοπία ? Δυστοπία και τέλος, να έρθουν σε μια, κατά κάποιο τρόπο, ?βιωματική? επαφή με την πολυπλοκότητα και τη συνθετότητα των κοινωνικών οργανώσεων.

Β3. Πρόσφυγες ,χθές και σήμερα.

Τα ιστορικά γεγονότα του ξεριζωμού των Ελλήνων από Μικρά Ασία και Πόντο. Συσχέτιση του προσφυγικού ζητήματος του 1922 με το σημερινό προσφυγικό κύμα από την Συρία και αλλού. Ομοιότητες και διαφορές. Αναζήτηση τρόπων έκφρασης αλληλεγγύης προς τους σημερινούς πρόσφυγες και ανθρωπιστικής δράσης για την αντιμετώπιση των αναγκών τους .

Β4. Εθισμός και εξάρτηση στην εφηβεία..

Σκοπός της έρευνας είναι η κατανόηση των αρνητικών συνεπειών των εξαρτήσεων και του εθισμού από τους έφηβους μαθητές, η αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς τους καθώς και η βελτίωση της ψυχικής, συναισθηματικής και σωματικής τους υγείας, μέσα από την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις των εξαρτήσεων.

Β5. Εγώ ρατσιστής;;;;.

Η ανάλυση του ρατσιστικού φαινομένου από ιστορική,κοινωνιολογική ,ψυχολογική και θεολογική σκοπιά ώστε να μπορεί να αναγνωρίζεται μέσα στην καθημερινότητα και να αντιμετωπίζεται ή να αποκρούεται κατάλληλα.