Ερευνητικές Εργασίες A΄τετραμήνου

 

Α' Τάξη

 

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΣΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ PROJECT

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Α1

Ζαβιτσάνου Γεωργία ΠΕ02

Μελλοντολογικές Προβλέψεις : μαντική και προφητείες.

Α

Α2

Στεφανάτος ΔημήτρηςΠΕ 03

Ηλιακό Σύστημα

Β

Α3

Καρούνη Ελένη

ΠΕ06

Αστερισμοί

Β και Γ

Α4

Μπουραντάνη ΕλένηΠΕ 06

Ολυμπιακοί Αγώνες:

τότε και τώρα

Α και Γ

Α5

Κοκιούσης Άγγελος         ΠΕ 03

Γνωρίζεις το ζώδιό σου ;

Β και Γ

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

 

Περιλήψεις project Α΄ τάξης

Α1. Μελλοντολογικές προβλέψεις: μαντική και προφητείες.   

Θα ασχοληθούμε με τα είδη της μαντικής στην αρχαιότητα και σήμερα, τα αρχαία μαντεία και τους πιο σημαντικούς μάντεις, καθώς και τους προφήτες ξεκινώντας από την Παλαιά Διαθήκη και φτάνοντας στον γέροντα Παϊσιο. Όλα αυτά θα τα ερευνήσουμε κάτω από το πρίσμα της διαχρονικής ανάγκης του ανθρώπου να προβλέψει και άρα να γνωρίσει το μέλλον.

Α2.  Ηλιακό Σύστημα

Τα παιδιά θα γνωρίσουν τις αρχικές θεωρίες για το ηλιακό σύστημα, θεωρίες που γεννήθηκαν  στην προσπάθεια του ανθρώπου να εξηγήσει τα ουράνια φαινόμενα και την επίδραση   του ήλιου στη γη και στην ανθρώπινη ζωή. Επίσης  θα γνωρίσουν την συμβολή της τεχνολογίας στην εξερεύνηση του ηλιακού συστήματος.

Α3 . Αστερισμοί

Θα ασχοληθούμε με τους αστερισμούς από την άποψη της μυθολογίας, της θρησκειολογίας και της επιστήμης. Προεκτείνοντας το θέμα θα το εξετάσουμε από την πρακτική του πλευρά (χρησιμότητα για τον προσανατολισμό ,ζωδιακός κύκλος,κ.λ.π.).

Α4.Ολυμπιακοί Αγώνες  : τότε και τώρα .  

Με αφορμή τους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο,οι μαθητές θα μελετήσουν τους Ο.Α. κατά την αρχαιότητα  αλλά και στην σύγχρονη εποχή, με ενδιάμεσο σταθμό την αναβίωσή τους. Θα  γνωρίσουν άγνωστες πτυχές των αγώνων αυτών και θα αντιληφθούν καλύτερα την έννοια του ολυμπιακού ιδεώδους.

Α5 .Γνωρίζεις το ζώδιό σου;

 Θα ασχοληθούμε με  τους αστερισμούς σε σχέση με τη θέση τους στον ουράνιο θόλο,την μυθολογία και την επιστήμη.Θα μάθουμε πως βοήθησαν οι αστερισμοί τον άνθρωπο στο προσανατολισμό του αλλά και πως τον επηρέασαν στο πολιτισμό.

 

Β' Τάξη

 

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΣΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ PROJECT

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

B1

Μοσχογιάννη Σταματίνα

ΠΕ 04 

   

B2

Κατσαφάδος Ευάγγελος

ΠΕ  10

Κοινωνιολογία των    σύγχρονων μουσικών ρευμάτων.

Α και Γ

B3

Χατζηγιατρουδάκη        Ειρήνη ΠΕ  20

Ρομποτική-Τεχνητή  Νοημοσύνη

Β

B4

Ρασιώτη Αναστασία

ΠΕ01

5 εγκλήματα στην Ελλάδα         Α 

B5

Λουρή Καλλιόπη ΠΕ02 Περιβαλλοντική καταστροφή : Μια σύγχρονη "ύβρις";        Α και Δ

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

Περιλήψεις project B΄ τάξης

B1

Β2.Κοινωνιολογία των μουσικών ειδών.

Κοινωνιολογική ανάλυση των σύγχρονων μουσικών ειδών: κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο εμφάνισης τους, κοινωνικές ομάδες αναφοράς και τα χαρακτηριστικά τους (αργκό, εμφάνιση κοκ), ενδεχόμενη σύνδεση με κοινωνικά κινήματα κλπ.

 

Β3. Ρομποτική-Τεχνητή  Νοημοσύνη

Καταγραφή των πεδίων εφαρμογής των ρομπότ. Κατάδειξη της θετικής συμβολής της τεχνητής νοημοσύνης στην υπηρεσία της προόδου και της ευημερίας της ανθρωπότητας αλλά και των κινδύνων που ελλοχεύουν.

Β4. 5 Εγκλήματα στην Ελλάδα

Οι 5 ομάδες εργασίας θα ασχοληθούν νε 5 διαφορετικά εγκλήματα στην σύγχρονη Ελληνική κοινωνία,προσπαθώντας να τα διερευνήσουν και να απαντήσουν σε ερωτήματα σε σχέση με αυτά (φύση της πράξης,έγκλημα πάθους συμφέροντος κ.λ.π καθώς και το προφίλ των δραστών).

Β5. Περιβαλλοντική καταστροφή :Μια σύγχρονη ?  ύβρις ? ( ; )

Με αφετηρία προβληματισμού το αρχαιοελληνικό σχήμα ύβρις-άτη-νέμεσις-τίσις ,η ερευνητική ομάδα θα μελετήσει σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα που οφείλονται στην ανθρώπινη δραστηριότητα, με στόχο η γνώση να οδηγήσει στην ευαισθητοποίηση και στην υιοθέτηση συμπεριφορών που συμβάλλουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Ερευνητικές Εργασίες Β΄τετραμήνου

 

Α' Τάξη 

 

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΣΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ PROJECT

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Α1

Ζαβιτσάνου Γεωργία ΠΕ02

Ο έρωτας στην τέχνη

Α και Γ

Α2

Στεφανάτος Δημήτρης ΠΕ 03

Οι γαλαξίες,  η δομή τους  και η συμπεριφορά τους στο σύμπαν

Β

Α3

Καρούνη Ελένη

ΠΕ06

Αστερισμοί

Β και Γ

Α4

Μπουραντάνη Ελένη ΠΕ 06

Επιστημονική φαντασία και πραγματικότητα

Β και Γ

Α5

Κοκιούσης Άγγελος         ΠΕ 03

Το ηλιακό σύστημα.

Β

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

 

 Περιλήψεις project Α΄ τάξης

Α1.Ο έρωτας στην Τέχνη  

Το θέμα είναι ο έρωτας στην Τέχνη. Οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν θεατρικά, κινηματογραφικά, μουσικά και εικαστικά έργα που απεικονίζουν τον έρωτα και να τα προσεγγίσουν με τη δική τους εφηβική ματιά ασκώντας κριτική και εξάγοντας κοινωνιολογικά κ.ά. συμπεράσματα...

Α2. Οι γαλαξίες,  η δομή τους  και η συμπεριφορά τους στο σύμπαν

Σκοπός της έρευνας  είναι να μάθουν οι μαθητές για τον κόσμο που μας περιβάλλει, το πως κινείται, πως συμπεριφέρεται, τη θέση μας σε σχέση με αυτόν και να απαντήσουν σε ερωτήματα, όπως, πως δημιουργούνται τα αστέρια, αν έχουν ημερομηνία λήξης, γιατί  δεν  συγκρούονται, κ.λ.π.

Α3 . Αστερισμοί

Το τμήμα συνεχίζει το ίδιο project.Οι μαθητές ανέδειξαν νέα ερευνητικά ερωτήματα για το β΄τετράμηνο.Αυτά είναι τα εξής:

α)Ποια είναι η θεωρία του StevenHawkins;

β)Υπάρχει ζωή σε άλλους πλανήτες και αν ναι πως μπορεί να είναι αυτή;

γ)Τι γίνεται στις μαύρες τρύπες και που πάει το σύμπαν.

Α4.Επιστημονική φαντασία και πραγματικότητα

Στόχοι της Ε.Ε είναι α) να  ερευνήσουν οι μαθητές την απαρχή,  και την εξέλιξη της επιστημονικής φαντασίας (σε έργα λογοτεχνικά, κόμιξ και κινηματογραφικά, κ.λ.π) και β) να παρουσιάσουν την υλοποίηση ή μη των όσων επιτευγμάτων (κυρίως τεχνολογικών) αναφέρονται στα σχετικά έργα στην καθημερινότητα των ανθρώπων

Α5 .Το ηλιακό σύστημα

Σκοπός της έρευνας είναι οι μαθητές να συλλέξουν υλικό και να αναζητήσουν πληροφορίες για τον ήλιο τους πλανήτες και την περιοχή του ηλιακού συστήματος πέραν των πλανητών και να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως:

α)πως δημιουργήθηκε το ηλιακό σύστημα;

β)τι είναι ήλιος;

γ)ποια η επίδραση που έχει ο ήλιος στη ζωή των ανθρώπων;

 Β' Τάξη

 

       

B1

Ρασιώτη Αναστασία ΠΕ 01

5 εγκλήματα στην Ελλάδα

Α

B2

Κατσαφάδος Ευάγγελος ΠΕ  10

Ο γύρος του κόσμου σε??.5 ομάδες

Α και Γ

B3

Χατζηγιατρουδάκη        Ειρήνη ΠΕ  20

Σημαντικές προσωπικότητες της Πληροφορικής: Βίος και Επιτεύγματα.

Β

B4

Μοσχογιάννη Σταματίνα ΠΕ04

Ο ελεύθερος χρόνος των εφήβων.

       Α και Γ

B5

Λουρή Καλλιόπη ΠΕ02

Ξεφυλλίζοντας μια εφημερίδα.

Α και Γ

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ

Α: Aνθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες

Β : Φυσικές Επιστήμες ,Μαθηματικά και Τεχνολογία

Γ : Τέχνες και Πολιτισμός

Δ: Περιβάλλον και Αειφορία

Περιλήψεις project B΄ τάξης

 

B1. 5 εγκλήματα στην Ελλάδα.

Οι 5 ομάδες εργασίας θα ασχοληθούν νε 5 διαφορετικά εγκλήματα στην σύγχρονη Ελληνική κοινωνία,προσπαθώντας να τα διερευνήσουν και να απαντήσουν σε ερωτήματα σε σχέση με αυτά (φύση της πράξης,έγκλημα πάθους συμφέροντος κ.λ.π καθώς και το προφίλ των δραστών).

Β2. "ο γύρος του κόσμου... σε πέντε ομάδες"

Μια περιήγηση  σε μερικές από τις σημαντικότερες σύγχρονες μεγαλουπόλεις του πλανήτη. Θα γνωρίσουμε την ιστορία, τον πολιτισμό, την κουλτούρα τους αλλά και τη γενικότερη κοινωνικο-οικονομική  κατάσταση τους.

Β3. Σημαντικές προσωπικότητες της Πληροφορικής : Βίος και επιτεύγματα.

Σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή προσωπικοτήτων και των βιογραφιών τους που συνέβαλαν στην ανάπτυξη της επιστήμης της Πληροφορικής καθώς και έρευνα σχετικά με τα επιτεύγματά τους και την προσφορά τους στο χώρο των υπολογιστών.

Β4. Ο ελεύθερος χρόνος των εφήβων.

Η αποτύπωση των δραστηριοτήτων με τις οποίες οι έφηβοι αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους στο πλαίσιο της μεταμοντέρνας κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος τόσο στην εκμετάλλευση  του ελεύθερου χρόνου των εφήβων,όσο και στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

Β5.   Ξεφυλλίζοντας μια εφημερίδα.

 Η ανακάλυψη της τυπογραφίας και η  συμβολή της  στη γοργή μετάδοση της γνώσης και τη διεύρυνση της πνευματικής καλλιέργειας, Σκοπός της έρευνας μας είναι να αντιληφθούν οι μαθητές το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο Τύπος σε κάθε δημοκρατική κοινωνία και η ανάγκη ύπαρξης ελευθεροτυπίας .