Με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια, Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη ημερησίου και Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη εσπερινού, (ΓΕ.Λ.1/ΕΠΑ.Λ./Π.ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ).
Προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα, παρακαλούνται οι γονείς/κηδεμόνες
1. να διαβάσουν με προσοχή τη σχετική επιστολή, πατώντας ΕΔΩ.
2. να συμπληρώσουν και οι δύο γονείς/κηδεμόνες τις υπεύθυνες δηλώσεις
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΟΝΕΑ που θα κάνει την εγγραφή χρησιμοποιώντας του κωδικούς taxisnet
&
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΓΟΝΕΑ ότι συμφωνεί να κάνει την εγγραφή ο έτερος γονέας
Οι συγκεκριμένες Υπεύθυνες Δηλώσεις θα πρέπει να συμπληρωθούν και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες εφόσον υπάρχουν, (μία Υ.Δ ο γονέας που θα κάνει την εγγραφή και μια Υ.Δ. ο γονέας που συμφωνεί να γίνει η εγγραφή από τον έτερο γονέα) και εν συνεχεία και οι δύο Υ.Δ. να επιστραφούν στη σχολική μονάδα έως τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, είτε με γνήσιο της υπογραφής είτε μέσω Gov.gr στο https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses
Το τριήμερο 5-7 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδρομή της Β' Λυκείου στην Καλαμάτα. Την 1η μέρα ξεναγηθήκαμε στον εντυπωσιακό Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης και κάναμε μια πρώτη γνωριμία με την πόλη της Καλαμάτας .Την 2η μέρα επισκεφτήκαμε την πανέμορφη Μεθώνη και το κάστρο της .Περπατήσαμε στην περιοχή του κάστρου και στο μικρό Μπούρτζι του, βγάζοντας ξεχωριστές φωτογραφίες .Συνεχίσαμε με την γραφική Πύλο όπου και φάγαμε παραθαλάσσια, απολαμβάνοντας μια ηλιόλουστη μέρα .Την τελευταία μέρα είχαμε ξανά χρόνο στην Καλαμάτα όπου προσκυνήσαμε τον ναό των Αγίων Αποστόλων, βολτάραμε μέσα στην πόλη για να την γνωρίσουμε καλύτερα και ψωνίσαμε τα αναμνηστικά μας. Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με απογευματινή επίσκεψη στο Ναύπλιο για φαγητό, καφέ και παγωτό.
Οι μαθητές/τριες μας έδειξαν αξιέπαινο χαρακτήρα και διαγωγή. Ήταν συνεπείς στις ώρες και στις οδηγίες που λάμβαναν και συνεργάστηκαν με τους συνοδούς τους καθηγητές με προσοχή και σεβασμό . Μπράβο στους νεαρούς κυρίους και κυρίες μας.
Συνοδοί καθηγητές/τριες: ο Διευθυντής, κ. Γατσούλης, η Υποδιευθύντρια, κα. Κλημεντίδου, ο κ. Μαλέσκος, η κα. Παππά και η κα. Πετσωτή.
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να συνδεθείτε στη σημερινή διαδικτυακή εκδήλωση-ομιλία:
Join Zoom Meeting
Meeting ID: 831 9869 1346
Passcode: 547330
Το 4ο ΓΕΛ Νίκαιας, συμμετέχοντας στην πανελλήνια απόδοση τιμών για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, διοργάνωσε πανηγυρική θεματική γιορτή με το γενικό τίτλο "Οι γυναίκες στον Αγώνα του '21", η οποία πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το πρωινό της Παρασκευής 22 Μαρτίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.
Ειδικότερα, παρουσιάστηκε η άγνωστη σε γενικές γραμμές προσφορά των γυναικών στην Επανάσταση. Ο χαρακτήρας και η προσφορά των ηρωίδων φωτίστηκε σε μορφή αφήγησης και ζωντάνεψαν αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις: ένοπλες στην πρώτη γραμμή της μάχης, συνεπίκουρες στα μετόπισθεν και άμαχες ως θύματα σφαγών/αρπαγών, αιχμαλωσίας/προσφυγιάς. Το μήνυμα ήταν να προβληθεί η συνεισφορά τους μέσα από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες, την εικόνα τους τότε και την εικόνα τους σήμερα. Το κείμενο, που ήταν αποτέλεσμα έρευνας, συνοδεύτηκε από πλούσιο οπτικο-ακουστικό υλικό, ιστορικές μαρτυρίες, κείμενα από τη λογοτεχνία και τη δημοτική μας ποίηση, σε μία ολοκληρωμένη ηλεκτρονική παρουσίαση.
Πρωταγωνιστές της γιορτής ήταν οι μαθητές μας και υπεύθυνες καθηγήτριες που τους καθοδήγησαν οι φιλόλογοι Ζαβιτσάνου Χριστίνα και Κοντοπούλου Μάρθα. Σε ρόλους αφηγητών, χορευτών, τραγουδιστών, τεχνικών και ζωγράφων, συνεργάστηκαν σε μία πολυπληθή ομάδα δεμένη με το μεράκι και το συναίσθημα, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους.
Καθηγητές, μαθητές και γονείς παρακολούθησαν με ένθερμο ενδιαφέρον αυτή την ωραία και συγκινητική επετειακή εκδήλωση. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετείχαν!
Το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα του Δήμου Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη για ευαισθητοποίηση και στήριξη των παιδιών της ΦΛΟΓΑΣ και των οικογενειών τους, συγκέντρωσε για αυτό το σκοπό ρούχα και παιχνίδια. Οι μαθητές/τριες που έχουν αναλάβει φέτος δράσεις αλληλεγγύης, μαζί με τις Υπεύθυνες καθηγήτριες, παρέδωσαν τα πράγματα, καθώς και δύο δωροεπιταγές για αγορά τροφίμων, την Τρίτη 26 Μαρτίου στο Δημαρχείο, στην κα. Δράκου. "Μαζί, κρατάμε τη Φλόγα αναμμένη"
Το απόγευμα της Δευτέρας 26 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου ενημέρωση – για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά – από τον Κοινωνικό Λειτουργό και Επιστημονικά Υπεύθυνου του Εξειδικευμένου Κέντρου Ημέρας-«Κέντρου Κοινωνικού Διαλόγου» της ΠΕΨΑΕΕ, κ. Μοίρα, με θεματική «Εφηβεία: Όψεις μίας σύνθετης μετάβασης». Γονείς και κηδεμόνες συμμετείχαν στη συνάντηση θέτοντας ερωτήματα και προβληματισμούς. Σε αυτή τη συνάντηση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην επιθετικότητα των εφήβων ως μέρος του αναπτυξιακού αυτού σταδίου (μία εκ των βασικών όψεων που συζητήθηκαν) συνδέοντας ταυτόχρονα αυτή την σημαντική περίοδο με τις σύγχρονες κοινωνικές εξελίξεις και τα κοινωνικά φαινόμενα που μεταλλάσσονται διαρκώς, καθώς και πώς μέσα από αυτά μπορούν να εξεταστούν καταστάσεις βίαιων συμπεριφορών ενίοτε από τους εφήβους. Πώς μπορεί ο γονέας/κηδεμόνας, αλλά και ο εκπαιδευτικός να σταθεί δίπλα στον έφηβο στη δύσκολη αυτή μετάβαση της ενηλικίωσής του. Οι γονείς/κηδεμόνες είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν, αλλά και να σκεφτούν τη δυσκολία αυτής της μετάβασης και τον καθοριστικό ρόλου τους σε αυτή. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μοίρα Στέλιο και τους γονείς και κηδεμόνες που κατάφεραν να παρευρεθούν, αν και με βροχερό καιρό, στην ενημέρωση.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: κα. Καρούνη, κα. Μασέλη, κα. Μπουραντάνη, κα. Σάπκα, κα. Χατζηγιατρουδάκη
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr η εγκύκλιος προκήρυξης διαγωνισμού εισαγωγής σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ακαδημαϊκού έτους 2024-2025. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους.
Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε από 26-03-2024. Όλοι οι υποψήφιοι από την 26-03-2024 πρέπει να υποβάλλουν αίτηση, ηλεκτρονικά ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Παραρτήματος Ε΄ της Προκήρυξης Διαγωνισμού. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης οφείλουν να υποβάλλουν σε οποιαδήποτε ΑΕΝ (Παράρτημα Γ΄) κανονικά και πλήρη τα δικαιολογητικά τους, προκειμένου να γίνει αποδεκτή η αίτησή τους.
Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών (που θα συνοδεύονται από το αποδεικτικό της αίτησης που υπέβαλαν ηλεκτρονικά στο ΥΝΑΝΠ), λήγει στις 25-04-2024 ημέρα Πέμπτη.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα τηλέφωνα που αναγράφονται στη σχετική προκήρυξη.
Για την προκήρυξη, πατήστε εδώ.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο σχολείο μας λειτουργεί Όμιλος Ρητορικής τέχνης. Στόχοι μας είναι πέρα από την καλλιέργεια της ρητορικής τέχνης, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του προβληματισμού, η ενεργοποίηση των μαθητών, η δημιουργική κάλυψη του ελεύθερου χρόνου και η ανάδειξη κλίσεων και δημιουργικών ενδιαφερόντων των μαθητών. Με γνώμονα τα παραπάνω οι μαθητές /-τριές μας έλαβαν και φέτος μέρος στους αγώνες Ρητορικής τέχνης που πραγματοποιήθηκαν στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας /Pierce από τις 8-10 Μαρτίου 2024. Η ομάδα που μας αντιπροσώπευσε στο αγώνισμα των διττών λόγων αποτελείτο από τους μαθητές/τριες Γαλάνη Άννα, Κατσαφάδο Σπύρο, Πανσεληνά Πέγκυ, Κατσαμόρα Δημήτρη και Κουτσούτη Εμμανουέλα. Στο αγώνισμα του Προτρεπτικού λόγου συμμετείχαν οι μαθητές Κατσαμόρας Δημήτρης και Πανσεληνά Πέγκυ, ενώ στο αγώνισμα της Εκφραστικής Ανάγνωσης συμμετείχαν οι μαθητές Λιβερόπουλος Παναγιώτης και Κουτσούτη Εμμανουέλα.Οι κυρίες Σαββίδου Άννα και Κατσούλια Δήμητρα προετοίμασαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και μεθοδικότητα τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στους ρητορικούς αγώνες. Συγχαρητήρια στους μαθητές/-τριες και τις Καθηγήτριές τους. Καλή συνέχεια και σε επόμενες συμμετοχές!
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος www.fireservice.gr η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών/ριών στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με το σύστημα των
εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο, το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τον τρόπο ηλεκτρονικής υποβολής της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης, τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους, τις προκαταρκτικές εξετάσεις και εν γένει για όλες τις διαδικασίες που αφορούν την ανωτέρω προκήρυξη. Στην ως άνω ιστοσελίδα θα υπάρχει ενημέρωση σχετική με θέματα της προκήρυξης.
Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να υποβάλουν ηλεκτρονικά την Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση συμμετοχής στην ηλεκτρονική εφαρμογή που θα λειτουργήσει ειδικά για το Διαγωνισμό, στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, www.fireservice.gr, από την Τρίτη 19-03-2024 έως και την Τρίτη 26-03-2024.
Για την Προκήρυξη, πατήστε εδώ.
Την Παρασκευή 9-2-2024, οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ταινία «Φόνισσα», βασισμένη στο ομώνυμο διήγημα του Α. Παπαδιαμάντη, αποσπάσματα της οποίας έχουν διδαχθεί οι μαθητές στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Η ταινία πραγματικά καθήλωσε τους μαθητές, παρά τις διαφορές με το πρωτότυπο διήγημα του Α. Παπαδιαμάντη, οι οποίες και αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Η υπόθεση του έργου, αν και τοποθετημένη σε ένα νησί στις αρχές του 20ου αι., κρίνεται ιδιαίτερα επίκαιρη και διαχρονική αφού θίγει ζητήματα που απασχολούν τις κοινωνίες ακόμη και σήμερα: την έμφυλη βία, την κακοποίηση, τους κοινωνικούς ρόλους και τα στερεότυπα, την έννοια του κακού και της αδικίας, την ֦֦֦ατομική και συλλογική ευθύνη ακόμη και τη σημασία της τυχαιότητας και πολλά άλλα που λέγονται ανοιχτά ή υπαινικτικά. Η εικαστική αξία της ταινίας επίσης μεγάλη, με την θαυμάσια φωτογραφία και την υπέροχη μουσική επένδυση. Κατά κοινή ομολογία, όμως, αυτό που πραγματικά καθήλωσε τους μαθητές και απογείωσε την ταινία ήταν η συγκλονιστική ερμηνεία της Κ. Καραμπέτη στο ρόλο της κεντρικής ηρωίδας. Η μεγάλη ηθοποιός εκμεταλλεύτηκε πλήρως την θεατρική αισθητική που διαπνέει όλη την ταινία και απέδωσε μοναδικά τον ρόλο. Με λίγα λόγια η εξωδιδακτική αυτή δράση και λόγω της πολυσημίας του έργου, έγινε αιτία έντονου προβληματισμού και συζητήσεων , οι οποίες διεύρυναν την οπτική των μαθητών και τη γνώση που είχαν αποκομίσει κατά τη διδασκαλία του έργου στην τάξη. Ήταν μια μοναδική εμπειρία για μαθητές και διδάσκοντες.
Τη Δευτέρα, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να γράψουν σε λεύκωμα που τοποθετήθηκε έξω από το χώρο της βιβλιοθήκης, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους, τις εντυπώσεις και τις ֞ενστάσεις֦ τους σχετικά με την κινηματογραφική μεταφορά του διηγήματος, ελεύθερα ή απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις που αναγράψαμε σε πίνακα…
Την πρωτοβουλία για την οργάνωση της δράσης είχε η ομάδα της σχολικής βιβλιοθήκης, Κ. Γκοντινάκος, Ε. Μπουραντάνη, Δ. Πετσωτή, Α. Ράπεση και Ε. Χαλκέα.